Kamis, 13 Oktober 2016

Iklan Rokok Masih Mejeng di Kota Bogor, Anak Buah Bima Arya akan Lakukan Ini

Peraturan Daerah (Perda) Kota Bogor tahun 2015 tentang Kawasan Tanpa Rokok (KTR) menyebutkan adanya larangan iklan rokok dalam bentuk apapun.

Seperti iklan rokok yang ada di Tugu Perbatasan Ciluar antara Kota Bogor dan Kabupaten Bogor yang sudah beberapa bulan lalu terpampang iklan Rokok.

Kepala Dinas Pendapatan Daerah (Dispenda), Kota Bogor, Daud Nedo Daneroh mengatakan, pihaknya akan melakukan pengecekan terhadap iklan rokok yang berada di tugu perbatasan tersebut.

"Kita akan cek dulu itu milik Kota atau Kabupaten, karena kalau di Kota memang Perda tahun 2015 menyebutkan tidak boleh ada iklan rokok," jelasnya.

Nantinya, jika terbukti bahwa itu milik Kota maka iklan tersebut akan dicabut paksa.

Pihaknya pun akan menurunkan tim untuk menertibkan iklan rokok tersebut.

"Kita akan segera turun kan tim ngecek ke lokasi, kalau memang benar itu miliki kota akan kita cabut karena sudah pasti tidak ada izin karena di Kota Bogor iklan rokok itu dilarang," ucapnya.

Menurutnya jika ada iklan rokok yang dipasang di Kota Bogor, itu merupakan iklan liar yang dipasang secara sembunyi-sembunyi.

"Kalau ada iklan rokok sebesar itu sudah pasti itu liar, karena di Kota itu tidak boleh ada iklan rokok," katanya.

Sumber: http://goo.gl/KZcdQQ

Reactions:

1 komentar:

  1. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, semuanya penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera sekiranya anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com mereka.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com
    Whatsapp Syarikat +1 (304) 997-4034
    E-mel saya: fradesyriritia12@gmail.com

    BalasHapus